dimecres, 9 d’abril del 2008

A informació el desdoblament de la carretera

Es sotmet a informació pública el desdoblament de la B-224 entre la variant de Masquefa i Martorell

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya ha obert el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del desdoblament de la B-224 entre la variant de Masquefa i Martorell. L’actuació, que abasta un tram de 7,5 quilòmetres de longitud, permetrà augmentar la capacitat i millorar el nivell de servei d’aquesta carretera, amb una inversió prevista de 39,3 MEUR.

La carretera B-224, assignada a la xarxa bàsica de carreteres de Catalunya, discorre entre Martorell (AP-7) i la C-15 al sud d’Igualada, i passa pels termes municipals de Sant Esteve Sesrovires, Masquefa –on hi ha una variant–, Piera i Vallbona d’Anoia.
El tram comprès entre Martorell i Masquefa es caracteritza per un volum de trànsit força elevat, que oscil·la entre els 20.000 vehicles diaris de mitjana a la zona de Martorell, i els 13.500 a la zona de Masquefa. Aquest trànsit es reparteix per les diferents zones industrials i nuclis poblacionals situats al costat de la carretera. Així, amb l’objectiu de millorar la mobilitat i el nivell de servei de la carretera en aquest tram, així com afavorir la fluïdesa i seguretat del trànsit, el DPTOP ha previst el seu desdoblament.
Ara, el DPTOP sotmet a informació pública els estudis informatiu i d’impacte ambiental d’aquesta actuació, per tal que institucions, entitats i particulars puguin presentar les propostes que considerin oportunes.
Pel que fa al tram de Piera a Vallbona d’Anoia, el DPTOP té en fase d’estudi la construcció de variants que permetin evitar el trànsit dels vehicles de pas per l’interior dels nuclis urbans.

Desdoblament de la B-224
Els estudis que ara se sotmeten a informació pública plantegen com a opció més òptima per a la millora de la B-224 entre Martorell i la variant de Masquefa el desdoblament de la carretera actual i la construcció d’enllaços a nivell, per tal d’augmentar l’absorció del trànsit i millorar la seguretat viària i la connectivitat amb el territori.
L’actuació abasta una longitud de 7,5 quilòmetres i comprèn els termes municipals de Sant Llorenç d’Hortons, Sant Esteve Sesrovires i Martorell. El traçat es pot dividir en els trams següents:
Tram 1: En aquest primer tram, d’1,3 quilòmetres, la nova via es configura sobre l’actual i compta amb un carril per sentit de la circulació. En aquest tram es formarà una gran rotonda que substituirà la intersecció actual d’inici de la variant de Masquefa, que també serveix d’accés a la Beguda Alta. La rotonda es desplaçarà uns 700 metres en direcció a Martorell respecte de la intersecció actual. A partir de la rotonda també es formen uns vials bidireccionals que permeten l’accés a la Beguda Baixa i a l’antiga carretera d’accés a Masquefa. És a partir d’aquest punt que s’inicia el desdoblament de la B-224
Tram 2: La carretera, ja amb dos carrils per sentit de la circulació, discorre al llarg d’1,8 quilòmetres de longitud fins a la rotonda d’accés al centre penitenciari de Can Brians. En aquest segon tram de l’actuació es preveu un vial lateral bidireccional pel costat sud per a l’accés a una estació de servei i a la carretera BV-2251 (de Sant Joan Samora).
Tram 3: Aquest tram, d’1,9 quilòmetres, correspon al pas de la carretera pel polígon industrial de la Noia i pel polígon industrial de Sant Esteve Sesrovires i finalitza en una rotonda. En aquest tram, a banda i banda del tronc de la carretera es formaran uns vials bidireccionals que permeten la connexió de la vialitat dels polígons amb les rotondes que delimiten el tram.
Tram 4: S’inicia a la rotonda final del tram anterior i conclou a la nova rotonda construïda recentment a Martorell amb motiu de la millora de l’accés a l’autopista AP-7. En aquest tram, que té una longitud d’1,6 quilòmetres, també es formarà un vial bidireccional a banda i banda del tronc de la carretera. Se suprimirà la intersecció existent amb la carretera de Gelida (BV-2433) i es construirà un tram nou de vial per a connectar la rotonda final amb aquesta carretera. Aquest nou vial també permetrà millorar l’accessibilitat del Pou del Merli, per a la qual cosa es construirà una petita rotonda sobre el nou vial.
Els estudis també analitzen el condicionament de la carretera actual per tal de configurar-la com a via preferent amb enllaços a diferent nivell, sense incrementar el nombre de carrils de circulació.