Nous acords pel tren de Masquefa
El Govern de la Generalitat destina
21.000 € a la compra de terrenys per a la
supressió del pas a nivell de FGC a Masquefa
21.000 € a la compra de terrenys per a la
supressió del pas a nivell de FGC a Masquefa
I 57,5 milions € per a l’adquisició de
nou trens per la línia Llobregat–Anoia
nou trens per la línia Llobregat–Anoia
La Comissió de Govern d’Economia va aprovar el passat dia 10 d’octubre la inversió, amb caràcter plurianual, de 17’2 milions d’euros en l’adquisició de terrenys per iniciar l’execució de 23 projectes en infrastructures arreu de Catalunya, 16 de les quals en actuacions a la xarxa viària i 7 més en matèria de transports. D’aquestes actuacions cal destacar: La supressió del pas a nivell de FGC a Masquefa 21.000 €; l’urbanització del barri Can Carreras de Martorell (estació Martorell central de FGC) 613.209 €; apartadors a la línia de FGC Martorell - Igualada 25.500 €; desdoblament Martorell – Olesa de Montserrat de FGC i pas a diferent nivell a Abrera 431.310 €.
Nous trens
El Govern també va aprovar l’adquisició de nou trens del tipus 213 per un import total de 57’5 milions d’euros que es destinaran a la línia ferroviària Llobregat – Anoia (Barcelona-Martorell-Igualada-Manresa). Això permetrà substituir les unitats actuals de tren del tipus 211, que han arribat a la fi del seu cicle de vida tecnològic, ja que tenen més de 25 anys d’antiguitat. S’aconseguirà unificar tot el parc mòbil de trens de la línia i facilitar així les tasques de manteniment i organització del servei. Aquesta homogeneïtzació haurà de permetre facilitar la resposta en cas d’accident i, per tant, millorar la regularitat del servei. L’adquisició de les nou noves unitats de trens és una més de les actuacions necessàries per a l’entrada en servei dels Metros Comarcals de l’Anoia i del Bages, un projecte que permetrà el pas d’un tren cada vint minuts entre Martorell, on es podrà enllaçar amb la resta de línies, i Igualada i Manresa.
3 comentaris:
Així, el pas a nivell el tanquen o no el tanquen?
Si el tanquen, molt malament.
Però quan circulin més trens, si no el tanquen serà molt perillós.
Bien por el ayuntamiento de Masquefa por no cerrar el carrer Montserrat y no Soterrar teniendo que expropiar y generar problemas de obras. Creo que la situación de poner un acceso peatonal inteligente es eso inteligente y el desviar la circulación de los coches a la periferia la agradeceremos todos a largo plazo. Felicidades por la solución aportada.
Un cop més la nostra alcaldessa ha trobat una sàbia desició, millora el pont del carrer pujades i un pas per sobre el tunel del tren, expropiant la vinya de cal benet; i el carrer montserrat sense tallar. Així la inversió prevista per Masquefa serà més barata, perquè no hi haura pas soterrat i els veïns, encara que no ho entendran mai, seran els més benefiaciats. En definitiva és millor fer mèrits dins del partit (almenys anem més amunt a la llista del parlament) que no defensar els interessos dels vilatans. Senyors de la plataforma i il.lusionats pel soterrament "si el que mana no està per orgues és molt més pràctic dir sempre amén". Però és induptable que l'Alcaldessa ha fet el millor pel poble. Gràcies
Publica un comentari a l'entrada