dimecres, 13 de setembre del 2006

Canvi de gestió a dues carreteres

A la BV-2241 i la B-224a

La Generalitat i la Diputació
s’intercanvien la gestió de
dues carreteres de Masquefa

La 'BV-2241' passa de la Diputació
a la Generalitat i la 'B-224a' de
la Generalitat a la Diputació


La Generalitat assumeix la gestió de la carretera de Masquefa a Sant Sadurní d’Anoia, integrada fins ara en la xarxa comarcal gestionada per la Diputació, són els 8.990 metres de la carretera BV-2241 que surt de la BP-2151 al terme de Sant Sadurní d’Anoia, passa per Can Cairot i acaba a la B-224 al terme de Masquefa.
De les 35 carreteres locals amb 35 quilòmetres que la Generalitat delega i assumeix la Diputació de Barcelona n’hi ha una de Masquefa. El tram de 4.400 metres de carretera que va ser substituït per la variant de Masquefa, la carretera B-224a que comença a la B-224 al terme de Masquefa i acaba a la B-224 a la Beguda Baixa al terme de Sant Esteve Sesrovires.

El 29 de maig de 2006 la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona, van signar un conveni per a traspassar a la Generalitat les carreteres gestionades per la Diputació que pertanyen a la xarxa comarcal i delegar la gestió a la Diputació de carreteres de funcionalitat local.
Així, mitjançant aquest acord la Generalitat assumeix 420 quilòmetres de 45 carreteres comarcals i la Diputació assumeix la gestió de 315 quilòmetres de 35 carreteres locals. D’altra banda, el conveni preveu l’aportació de 30 MEUR en 5 anys per a dur a terme actuacions de millora a la xarxa viària.
La Diputació de Barcelona assumeix la gestió de totes les funcions i competències que són inherents al règim d’explotació, conservació, manteniment, ús i protecció de les carreteres. També es deleguen les actuacions que, en matèria de redacció i aprovació d’estudis i projectes, expropiació, contractació i execució d’obres siguin necessàries, a criteri de la pròpia Diputació, per al condicionament i millora de les carreteres.
La gestió per part de la Diputació de Barcelona té un termini de 5 anys durant els quals aquest ens realitzarà el manteniment integral de la xarxa que assumeix. Aquest termini podrà ser objecte de pròrroga mitjançant un acord exprés d’ambdues parts.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques es reserva les facultats de direcció i control pel que fa a la potestat reglamentària, la planificació viària i el seguiment de la gestió dels serveis.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

I aquest canvi de cromos, ¿serà millor o pitjor?
per les carreteres, per Masquefa, pels masquefins

partejan ha dit...

Em sembla molt be la noticia, però es una vergonya que a Can Cairot no fiquin cap senyal de reduccó de velocitat per travesia ni cap pas de vianants. Els que vivim aqui no tenim drets de viure amb unes garanties de seguretat ni venint a netejar el carrer que ho fem entre els veins. CAN CAIROT EXISTEIX.

partejan ha dit...

quina llastima de gestió fan els dels ajuntaments respectius i la generalitat inclosa, només fan que netejar les voreres com si tan sols fos necessari això. Manquen passos elevats, pas de vianants, bandes sonores, no unicament un radar a les a fores de Can Cairot, més endavant per veure a qui li treuen els cales. Quan realment seria útil a l'entrada al nucli. MEMOS!!! LLADRES!!! DELICUENTS!!!