diumenge, 9 d’abril del 2006

Bicifestació per l'Horta de Vera d’Alboraia

HORTA DE VERA - ALBORAIA


I LES MENTIDES DE LA PREMSA CONVENCIONAL

Passat dissabte 8 d’abril es va celebrar una marxa en bicicleta en contra de la destrucció de l’horta de Vera. Segons el diari Levante eren unes 200 persones, segons Las Províncias, (font: policia local) no van arribar a 80. Segons un servidor que hi era present, erem bastants més de 100. A més a més, la policía local i el diari Las Províncias destaquen que només 10 persones eren del poble, donant a entendre que qui no és del poble no té dret a defensar l’horta. Tanmateix, només el grupet amb el qual jo anava ja n’erem 10 persones del poble, a banda vaig poder vore que hi havia molts més. Ara, entre la policía, jo no vaig vore cap persona del poble. Però no acaben ací les falsedats. Segons Las Províncias: “El recorrido que hicieron los asistentes comenzó en el casco antiguo de la localidad. Después en bicicleta llegaron al centro comercial de la Patacona.” (?) Impressionant; no tenen ni idea.
La marxa va començar a l’ermita de Vera, que està com a 2 o 3 km de distància del poble. Va fer una aturada al centre comercial Alcampo, ubicat en Port Saplaia (res a vore amb La Patacona) on es va llegir un manifest després del qual un propietari va prendre la paraula i megafonia en mà va afirmar que: “els meus avantpassats van nàixer, viure i van treballar a l’horta igual que jo, i ací m’estaré mentre em quede una gota de sang”. Prenga nota senyor alcalde, vosté que s’entesta a remarcar qui és del poble i qui no. (Per cert, vosté d’on és?). La marxa va continuar el seu recorregut com estava previst, passant per l’ermita dels Peixets i per la depuradora (encara que la policia, no sabem perquè, va intentar desviar la caravana de bicis per un altre lloc), i va finalitzar al Molí de la Gamba, una alqueria que ha sigut molí de blat, torrador de garrofes, rentador de xufes… i que la familia propietària té constància de la seua existència des del segle XVIII. En arribar al Molí es va convidar a tots els assistents a orxata i fartons.

Les versions que fan de la notícia aquest dos diaris les podeu consultar a: Levante-emv i a Las Provincias

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja m'agradaria estar donant suport però estic lluny, anim!
La lluita es nostra.

Anònim ha dit...

No defalliu companys
que la causa és justa.